- ホーム
- ハイアール日本地域について
- CEOメッセージ
CEOメッセージ

我々、ハイアールジャパンリージョンが目指しているのは、日本からグローバルな展開を図り、世界のユーザーとともに価値創出を実現していくことです。ハイアールは、常にユーザーに対する付加価値創造を目標にし、「人単合一」という企業理念を掲げています。その結果としてハイアールグループは16年連続大型家電世界シェアNo.1となり、現在は7大家電ブランドで世界各地域に事業展開をしております。
日本市場におきましても、ハイアールグループのグローバルリソースの活用は もちろん、文化的な融合をも果たし、HaierとAQUAの 「Wブランド戦略」を加速していることが我々の強みであると考えています。2002年に、三洋との提携関係によって「Haier」のブランド展開と共に日本市場に進出し、2007年には冷蔵庫事業の全面的な提携関係を構築しました。そして、2011年の白物家電事業のM&Aを経て、2012年、Haier及びAQUAによる「Wブランド戦略」を確立しました。さらに、外資メーカーとしては日本最大級の開発拠点としてハイアールアジアR&Dセンターを設立、研究開発・製造・販売といった「三位一体」の体制を確立しています。また、日本で自社アフターサービス網も構築し、ユーザーへの安心を提供している他、日本市場独自の進化として業務用洗濯機事業を展開、国内シェアNo.1として業界をリードしています。
我々はこれらの強みを生かし、ハイアールグループの「時代をリードする企業」 という企業ビジョンと、「人単合一」という経営理念により、旧来の家電メーカーからスマートホームとIoTエコシステムのリーダーへと転換していきます。具体的には、業務用洗濯機事業におけるIoTランドリーシステムで実現しているように、IoTにより自社の商品や技術だけでなく、関連する各社の事業、ユーザー、プラットフォームを連携させたエコシステムを創造していきます。これからも日々進化していくお客様の生活スタイルにマッチした、よりよいソリューションを提供してまいります。
ハイアールでは、社員一人一人が自らCEOとして仕事に向き合っています。160カ国以上に事業展開するハイアールでは、約10万人の社員が、国籍・年齢問わず、時代をつくる新たな挑戦をし、活躍の場を広げています。ジャパンリージョンはオープンで多様性を認め、人材を重視する風土があり、変化に対し前向きでスピード感のある人材を求めています。
「目の前の山頂を制覇しても、また次の山頂が見えている」これは、ハイアールグループ創立者である張名誉会長からの言葉で、現状に満足せず、次の目標に向かって精進する、という意味が込められています。我々は、事業を通じ人々に喜びをお届けするために、これからも努めてまいります。

We, Haier Japan Region, aim to expand globally from Japan and build value with users around the world. With the Rendanheyi management philosophy, Haier Group strives for creating user value, and is proud be No.1 globally in major appliances for 16 consecutive years, with 7 major brands around the world.
The vast global resources of Haier Group, international corporate culture fusion, and an accelerating dual-brand strategy with Haier and AQUA are some examples of our strengths as a company. Through the business alliance with Sanyo Electric, Haier entered Japan in 2002 and subsequently formed a product development partnership for refrigerators in 2007. With the completion of business acquisition and integration of the white goods appliance segment in 2011, we launched the AQUA brand in addition to Haier. We built the Haier Asia R&D Center, the largest among foreign manufacturers in Japan and formed the trinity structure of R&D, manufacturing, and sales.
Furthermore, we established our own after-sale service network, giving users a peace of mind using our products. Also, as a unique innovating business, we are proud to be the No.1 brand in commercial washing machines in Japan.
Utilizing our strengths, with Haier Group’s vision of "a company that leads the era," and the Rendanheyi management philosophy, we are transforming from a traditional home appliance manufacturer to a leader in smart homes and IoT ecosystems. Especially, in the commercial washing machine business, we aim to build a more comprehensive ecosystem not only by our own products and technology, but with our partners, users, platforms through IoT laundry system. We will continue to provide better solutions for the ever-evolving user lifestyles.
At Haier, every person works as if they are the CEO. Haier Group operates in more than 160 countries with approximately 100,000 employees across all nationalities or ages, taking on the challenge of creating a new era and broadening the field of opportunity. Haier Japan Region has an open work culture that recognizes diversity and values the talent of each person. We are looking for individuals who respond positively and act swiftly to change.
“Surrounded by endless mountains, you conquer one peak and another appears.”This is an excerpt from a favorite Chinese poem of Mr. Zhang Ruimin, our Founder and honorary chairman of Haier Group. We will not be content with the status quo, but continue to strive for higher targets, and further our business to deliver joy to many more users.

海尔日本区域,从日本辐射全球,与世界各地的用户共创价值。海尔以“人单合一”为经营理念,不断为用户创造价值,已连续16年蝉联全球大型家用电器第一品牌,并在全球拥有7大家电品牌。
在日本市场,我们通过活用海尔集团的全球资源,以及跨国文化融合,加速Haier与AQUA的双品牌战略,不断扩大优势。2002年,海尔与三洋开始事业合作,Haier品牌正式进入日本市场,随后在2007年双方合作研发冰箱产品。2011年,海尔并购和整合三洋白色家电相关业务,于2012年确立Haier与AQUA的双品牌战略,并建立了在日外资企业最大的研发据点——海尔亚洲研发中心,搭建研发、制造、销售三位一体的组织体系。此外,为让用户安心使用,我们在日本也搭建了自有的售后服务网络。我们的商用洗衣机事业也在不断进化,以日本市场第一份额持续引领。
秉承“创时代引领企业”的愿景,不断发挥企业优势,在人单合一理念的指引下,海尔集团已实现从传统的家电制造商到全球引领的智慧家庭和物联网生态品牌商的进化。例如,我们搭载IoT系统的商用洗衣机,不仅是销售我们的产品与技术,而是以IoT系统实现与攸关方、用户、平台联动共创生态圈。我们将不断满足用户日益丰富的需求,为全球用户定制个性化的智慧生活。
在海尔,人人都是自己的CEO。海尔集团销售网络遍布全球160多个国家及地区,拥有约100,000名员工。不同国家、不同年龄的员工,共同在海尔发光发热。面对创造和引领时代的挑战,我们锐意进取。海尔日本区域拥有开放的工作文化,强调员工的多样性与个人才能。我们正在寻找拥抱变化、迅速响应、积极进取的人才。
“正入万山圈子里,一山放过一山拦。”海尔集团创始人张瑞敏名誉主席借喜爱的古诗勉励我们,不安逸于现状,不断向更高的目标迈进。我们将继续努力不懈,为用户创造更加舒适美好的幸福生活。